Netizen Anggap Perkahwinan Faliq, Chryseis Tan Memalukan


Minggu lalu, kisah cinta Ketua Pegawai Eksekutif Berjaya, Chryseis Tan dan pewaris Naza, SM Faliq SM Nasimuddin menjadi bualan hangat di media sosial.

Kisah cinta mereka ini menarik perhatian ramai kerana kedua-duanya berasal dari keluarga berprofil tinggi. Bukan itu saja, Chryseis juga merupakan anak kepada jutawan bertaraf billionaire, Tan Sri Vincent Tan.

Perkahwinan mereka disambut baik dan dihujani dengan ucapan tahniah. Namun ada segelintir pihak yang menganggap perkahwinan kedua pasangan itu sesuatu yang memalukan.



Portal Moretify melaporkan, rata-rata netizen seperti tidak bersetuju dengan perkahwinan tersebut kerana ianya melibatkan perbezaan agama.

Maksud: Berkahwin dengan seorang muslim bermakna bertambah seorang lagi populasi umat Islam di dunia ini
Maksud: Tak boleh makan daging babi lagi
Maksud: Kena berlapar 30 hari dalam setahun
Maksud: Kahwin dengan lelaki bersongkok, Vincent Tan mesti marah


Namun ada juga netizen yang beranggapan mereka yang tidak setuju dengan perkahwinan tersebut adalah mereka yang ketinggalan zaman.

“Perkahwinan berlainan bangsa bukan sesuatu yang baru. Kalau ramai tak boleh terima sesuatu seperi ini, apatah lagi perkahwinan sama jantina? Memalukan jika ada yang mengutuk gadis tersebut yang berani untuk membuat pilihan luar dari kebiasaan.”

No comments